Helsingborgs Stads Spårvägar & Bussar
HRRJ, Helsingborg-Råå-Ramlösa Järnväg
Fotografier från 1891 - 1967
Från HTMF:s samlingar
HTMF:s samlingar - All rights reserved www.sundsutsikt.se
Klicka på bilderna för att förstora
↑ Vänster: Personvagn vid Centralstationen, cirka år 1910
↑ Mitten: Motorvagn nr 4 vid Centralstationen, år 1924
↑ Höger: Motorvagn nr 4 vid Centralstationen, år 1924
↑ Vänster: Motorvagn nr 5 vid Centralstationen, år 1924
↑ Mitten: Motorvagn nr 5 med personvagnar vid Triangeln år 1907
↑ Höger: Motorvagn vid Ramlösa Östra, år 1914-1915
↑ Vänster: Personvagn nr 21
↑ Mitten: Tågmöte vid Triangeln, år 1916-1917
↑ Höger: HRRJ kontaktledning kvar i Karl Krooksgatan vid Gustav Adolfskyrkan, år 1925
↑ Vänster: Interiör från en HRRJ personvagn
↑ Mitten: Motorvagn nr 3, år 1906
↑ Höger: Plattform på en personvagn
↑ Vänster: Släpvagn nr 24, år 1907
↑ Mitten: Ramlösa Brunn, år 1910-1912
↑ Höger: Motorvagn nr 5 vid Ramlösa Brunn, år 1907
↑ Vänster: Personvagn nr 21
↑ Mitten: Motorvagn nr 5 vid Centralstationen, cirka år 1921
↑ Höger: Släpvagn nr 24 vid Centralstationen, midsommarafton 1915
↑ Vänster: Motorvagn nr 3 utanför vagnhallen vid Triangeln, år 1920
↑ Mitten: Torvladan, senare smedja och godsvagnsstation vid Triangeln, cirka år 1920
↑ Höger: Godsvagn littera Pm vid Triangeln, år 1920
↑ Vänster: Godsvagn littera Pm vid Triangeln, år 1920
↑ Mitten: Lok nr 2 vid leveransen vid Triangeln, år 1907
↑ Höger: Lok nr 2 vid leveransen vid Triangeln, år 1907 (alternativ bild)
↑ Vänster: Lok nr 2 under provkörning vid Kopparverket, år 1907
↑ Mitten: Lok nr 1 vid Triangeln, år 1924
↑ Höger: Lok nr 2 vid Triangelns norra bangård, år 1949
↑ Vänster: Förarhytten i lok nr 2, år 1907
↑ Mitten: Förarhytten i lok nr 2, år 1907
↑ Höger: Lok nr 2 i orginalutförandet, år 1907
↑ Vänster: Lok nr 2 i orginalutförande, år 1907
↑ Mitten: Lok nr 1 i orginalutförande vid bredgatan, år 1914-1915
↑ Höger: Lok nr 2 i orginalutförande, år 1907
↑ Vänster: Lok nr 1 efter ombyggnaden år 1951 vid Triangelns norra bangård
↑ Mitten: Lok nr 1 på Plåtförädlingsspåret
↑ Höger: Lok nr 1 på Plåtförädlingsspåret
↑ Vänster: Transport av balkar till bygget av den nya vagnhallen, år 1957
↑ Mitten: Lok nr 1
↑ Höger: Lok nr 1
↑ Vänster: Spårvägens godspår vid Sandgatan, cirka år 1950
↑ Mitten: Lok nr 1 och Kopparverkets eget diesellok vid Kopparverket, år 1967
↑ Höger: Kostabanans grundare A.F Hummel ståendes bakom HRRJ:s godsvagn nr 34